۱۳۹۲ اسفند ۱۹, دوشنبه

دستگیری دراویش در جریان تجمع اعتراضی در برابر دادستانی تهران

نیروی انتظامی به تحصن دراویش در تهران یورش برده و شمار گسترده‌ای از آنها را بازداشت کرده است
حدود ۲هزار درویش برای حمایت از دراویش زندانی جلوی دادستانی تهران تحصن کرده بودند که ۵۰۰ نفر از این دراویش همراه با شمار دیگری از فعالان سیاسی حاضر در محل دستگیر شده اند.
نیروهای امنیتی صبح دیروز با بستن ورودی‌های منتهی به دادستانی تهران قصد جلوگیری از اجتماع دراویش در تجمع خانواده‌های دراویش زندانی و زندانیان سیاسی را داشتند که به رغم تدابیر شدید امنیتی و برخوردهای خشن و قهرآمیز، بسیاری از دراویش خود را به محل رساندند.
خانواده های دراویش زندانی پیشتر اعلام کرده بودند که (۱۷ اسفند) در برابر دادستانی تجمع خواهند کرد تا "به بی توجهی مقام های قضایی به سلامتی و درمان زندانیان" اعتراض کنند.
در روزهای گذشته بیش از دو هزار نفر از دراویش در ایران اعلام کرده اند که در حمایت از اعتصاب غذای ۹ درویش زندانی، در خانه خود به اعتصاب غذا دست خواهند زد.
علی یونسی، مشاور رئیس جمهوری ایران به تازگی از حمله گروه های تندرو مذهبی و برخی از نیروهای دستگاه های امنیتی به دراویش و بازداشت آنان، انتقاد کرده بود
در پی این اعتراض زنان دراویش را که در محل حضور داشتند کتک زده اند و تعدادی از آنان را بازداشت و با خودروهای ون به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند. این تجمع اعتراضی کاملا مسالمت آمیز بوده و در کمال آرامش برگزارشده بود ولی با مداخله نیروهای انتظامی به ناآرامی و تنش منجر گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر